نقد Batman : Arkham City
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : جمعه 24 آذر 1391
نویسنده : داني
و گاردهای قوی او به هر كسی كه قصد فرار از زندان را داشته باشد، شلیك می كنند. با هك كردن سیستم ارتباطی استرنج و كمك آلفرد (Alfred)، بتمن متوجه می شود كه Two Face (او سابقاً تحت نام هاروی دنت (Harvey Dent) وكیل بوده است) Catwoman را در زیر دادگاه دستگیر كرده است. ظاهر خارجی دادگاه همانند چهره صاحبش است، یعنی یك طرف آن كاملا نو و سمت دیگر آن تخریب شده است. قبل از رفتن به خرابه ها، ما با یكی از روش های حركت بتمن در اطراف Arkham City روبرو می شویم. شما با پرش از پشت بام ها یا مكان هایی با ارتفاع زیاد، می توانید به سمت پایین پرواز كنید و یا به سمت بالا هم بروید. اگر روی زمین هستید، می توانید با قلاب خود بالای یك ساختمان را بگیرید و دوباره به سمت بالا بروید.
 
كته جالب اینجاست كه می توانید با استفاده از Detective Vision شهر را آنالیز كنید و متوجه شوید كجا جرمی در حال رخ دادن است و به آن مكان رفته و با اوباش مبارزه كنید. در دمو، بتمن به داخل دادگاه می رود و تعدادی از گردن كلفت های جلوی در را گوش مالی می دهد. مبارزات خیلی نرم هستند و پشت سر هم مشت های خود را حواله دشمنان می كنید. در ادامه Two Face تعداد بیشتری خلافكار را به سراغ شما می فرستد و قصد دارد با كشتن Catwoman قدرت خود را به شما نشان دهد. او Catwoman را بالای خمره ای بزرگ از اسید آویزان كرده است. تعداد افرادی كه شما با آن ها مبارزه می كنید، گروهی كوچك نیستند. وقتی Rocksteady می گوید تعداد آن ها افزایش پیدا کرده، عدد 25 یا 26 را در نظر بگیرید! با استفاده از Detective Vision بتمن متوجه می شود که بیشتر دشمنان خنجر یا لوله به دست دارند. به نظر موقعیت سختی نیست، ولی كمی بالاتر یك تك تیرانداز ایستاده و اگر شوالیه تاریك ما به سمت Two Face برود، به او شلیك می كند. برای شكست او كافی است قبل از هركاری به بالا رفته و ترتیب او را بدهید. دشمنان از هر چیزی كه بتوانند برای مبارزه با بتمن استفاده می كنند. مثلا آن ها می توانند یك صندلی را برداشته و به سمت بتمن پرتاب كنند. در این حین، بتمن هم می تواند آن ها را بگیرد و به سمت دشمن بكوبد. در حین مبارزه Two Face ناگهان به بتمن شلیك می كند و به سمت Catwoman حركت می كند.
 
او آماده شلیك است كه ناگهان Catwoman فرار می كند و ضربه ای به Two Face می زند. در این موقع Two Face یك اسلحه دیگر از جیب خود در می آورد و سعی می كند به او شلیك كند که بتمن با Grappling Hook خود Catwoman را نجات می دهد. ناگهان لیزری روی صورت Catwoman ظاهر می شود و شخصی قصد دارد او را با اسلحه تك تیراندازی از پای در آورد و او كسی نیست جز جوکر. حال دادگاه به محل اصلی جرم تبدیل شده است. با Detective Vision بتمن، می توانید محل تولید نور اسلحه را ردیابی كنید. او متوجه می شود كه نور از داخل برجی كه زنگی بزرگ بر سر آن نصب است، می آید كه در حقیقت یك كلیسا است. شما می توانید سریعاً به برج بروید و یا در داخل دادگاه مانده و بیشتر تحقیق كنید. با استفاده از Detective Mode متوجه می شویم هنوز یك نفر در سلول پایین دادگاه حضور دارد. از پله ها پایین می رویم و مشاهده می كنیم كه Calendar Man پشت بار است. در كنار او Trophyهای Riddler است. باز هم همانند نسخه قبل می توانید Trophy پیدا كنید که این کار حتی سخت تر از قبل هم شده است. وقتی كار بتمن در دادگاه تمام می شود، او به خارج از ساختمان می رود. قبل از این كه به برج برویم، با روش دیگری از حمل و نقل بتمن روبرو می شویم. بالای سر، یك هلیكوپتر در حال حركت است. می توانید قلاب خود را به سمت آن پرت كرده و بر فراز Arkham City پرواز كنید. با استفاده از Detective Vision می توانید به پایین نگاه كنید و ببینید در شهر چه می گذرد و یا Trophyهای Riddler را پیدا كنید.
 
می توانید مردم بی گناه را نجات دهید كه معلوم نیست چطور وارد این شهر شده اند. سرانجام بتمن به داخل كلیسا می رود و با یك سری دشمن مسلح روبرو می شود. بتمن یك حركت ویژه به نام Beatdown دارد. شما با این حركت می توانید مشت های قوی بزنید كه سپر دفاعی دشمن را در هم می شكند و با استفاده از آن می توانید دشمنان سر سخت تر را شكست دهید. داخل كلیسا با هارلی کوئین (Harley Quinn) روبرو می شوید كه به شما حمله می كند. در این صحنه متوجه می شوید که اینبار می توانید بیشتر با شخصیت ها رابطه برقرار كنید و پس از مدتی هارلی فرار می كند. گروهی از دشمنان به سراغ شما می آیند كه گروگان هایی هم دارند. آن ها به بتمن می گویند كه اگر او كاری كند به گروگان ها شلیك خواهند كرد. می توانید با پرت كردن نارنجك های گازی برای خود زمان بیشتری بگیرید و با قلاب زدن به سمت بالا حمله ای سریع داشته باشید. همین طور كه به پایان دمو نزدیك می شویم، بتمن به بالای برج می رسد، ولی جوكر آنجا نیست. به جای او یك تک تیرانداز از راه دور هست كه دور آن چند بمب قرار دارد. تا متوجه قضیه می شویم، بتمن یك پیام از جوكر دریافت می كند. بمب شروع به تیك تاك كردن می كند و شما سریع باید به سمت پایین پرواز كنید. نیاز به گفتن نیست كه این دموی كوتاه بسیار جذاب بود و به نظر می رسد كه Rocksteady نه تنها سعی كرده Arkham City را خیلی زنده نشان دهد، بلكه درك خوبی هم از دنیای بتمن داشته است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي ها
برچسب‌ها: نقدبازي هاي جديد
آخرین مطالب